Citiți în REVISTA VERDE ediția print ! Teroare pe Mediterranea

”Sculptura magică creată de Gigi Rigamonti, Costa Mediterranea vă va încânta de îndată ce pășiți în holul principal, cu lifturile sale panoramice din sticlă și sculpturile elegante. Deasupra veți putea admira tavanul imens din sticlă, cu priveliște spre cer. Mediterranea îmbină eleganța italiană, cu detalii rafinate și multe opere de artă, inspirate de nobilul stil al Italiei din secolele 16 și 17. Seara vă puteți răsfăța cu o cina delicioasă în restaurantul Argentieri care este o construcție cu adevarat impresionantă, prin al său balcon și cele 139 opere de artă lucrate în argint”.
Așa își încântă turiștii nava de croazieră Costa Mediterrannea, ce patrulează an de an pe Marea Mediterană. Pentru cei care lucrează pe ea mesajul este altul. Un mesaj dur, care te îndeamnă la moarte.

Teroare și tortură pe vasele de croazieră
Navele de croazieră ce patrulează îndeosebi pe Marea Mediterană nu mai sunt primite în porturi din țările nordice sau cele prietenoase cu mediul, dacă nu se dotează cu coșuri de fum ecologice. Aceasta ar fi sinteza unui material amplu consemnat în urma unei călătorii pe vasul Costa Mediterranea. Nava, mai mult beteagă decât aptă de bătălia cu valurile, mărunțită an de an de băieții deștepți de părți componente importante din inox, scoase din interiorul său, abia mai face față solicitărilor. Meseriași sau amatori, angajați sau împrumutați, își dau cu toții mâna în cârpirea vasului așa cum cred și ei de cuviință. Dacă mai și plutește acesta este un noroc, pentru că la bordul ei oameni și căpetenii se străduiesc să învețe tainele navigației pe un vapor șui.
Astfel de coșuri de fum ecologice au menirea să spele fumul evacuat de motor și transformarea acestuia într-o masă solidă, fiind colectat și reciclat în funcție de procedeul adoptat în final. Una dintre firmele care s-au înscris în lupta pentru dotarea vaselor de croazieră cu astfel de coșuri de fum ecologice este și R.M. Scince 1973,( rmini.eu), care se laudă că este o societate matură aleasă pentru că știe și poate să instaleze scruberului în timpul mersului.
”Signed the new contract between Fincantieri Msc and our company for the installation of 3 scrubber plants on board two Fantasia class ships. Our company chosen by Fincantieri for the mature experience of installing scrubber during navigation, will provide engineering, modification and installation of equipment ”.
În traducere: ”A semnat noul contract între Fincantieri Msc și compania noastră pentru instalarea a 3 instalații de epurare la bordul a două nave de clasă Fantasia. Compania noastră, aleasă de Fincantieri pentru experiența matură a instalării scruberului în timpul navigației, va furniza inginerie, modificare și instalare de echipamente”, se arată pe site-ul societății www.rmini.eu.
Ceea ce uită, ignoră sau cel puțin nu-i interesează pe patronii acestei societăți este să spună că acel coș de fum, ”scrabelul” se montează de oameni care lucrează la temperaturi care ajung la 50-60 de grade Celsius și la înălțimi mari în timpul mersului, pentru că în porturi lucrul pe vapor este interzis. Oameni adunați din toată lumea își riscă viața în fiecare clipă în coșul de fum pentru ca bogații lumii să se poată distra în liniște pe vasul de lux, lăsând milioane de euro la jocurile de noroc. În coș însă, tremurând din tot corpul, muncitorii învăluiți în fum și căldură se coc încercând să înlocuiască vechiul coș de fum cu noul scruber, ”scrabelul” cum îl alintă ei. Cei care nu rezistă sunt alungați, umiliți și trimiși acasă în cele mai umilitoare condiții fiind înlocuiți imediat cu alți și alți imigranți.

Zace în pat cu plămânii fripți
În vila în care își adăpostește patronul imigranții este un om cu ambii plămâni perforați. Zace de mult timp. I-a mâncat dogoarea și fumul plămânii, în doar câteva luni muncite pe un vas în aceste condiții. A fost trimis acasă după ce i s-a oferit o sumă mare de bani, ne spune acesta, să tacă din gură, dar a refuzat. Nu se putea duce schilod acasă.
”Acasă muream imediat”, ne povestește muncitorul, fript de dogoarea furnalului și de programul de muncă infernal.
revenim cu un material incendiar !

Be the first to comment

Leave a Reply