,,OUR HERITAGE. OUR FUTURE’’ proiectul Erasmus care promovează patrimoniul și responsabilitatea socială

  • Elevii de la Colegiul Economic Buzău ,,Regele Mihai I’’  au creat strategii, ghidați fiind de sintagma  – Viitorul se clădește pe autenticitate!

Implicare, lucu în echipă, atenție, responsabilitate și obiectivitate. Acestea sunt cuvintele care descriu cel mai bine activitățile incluse în mobilitatea la care au participat 12 elevi de la Colegiul Economic Buzău ,,Regele Mihai I’’. Proiectul Erasmus ,,OUR HERITAGE. OUR FUTURE’’ a creat premisele înțelegerii faptului că  moștenirea pe care strămoșii noștri ne-au lăsat-o trebuie păstrată, că spiritul unui popor se reflectă în tradiții, obiceiuri, cultură, istorie. Metodele moderne de prezentare nu au lipsit, pentru că provocarea a constat chiar în a folosi tehnologia în promovarea patrimoniului, a unor idei sănătoase de viață, bazate pe proverbe antice cum ar fi ,,Festina lente’’!  (n.r. Grăbește-te încet!) sau ,,Est modus in rebuss’’ (n.r. ,,Este o măsură în orice’’)

Proiectul s-a desfasurat in Italia – regiunea La Spezia in intervalul 18 – 24 februarie 2024. Elevii buzoieni au construit strategii viabile lucrand in echipa cu alti colegi de varsta lor de la alte doua unitati educative din Uniunea Europeană: 15 elevi de la Istituto Tecnico  Commerciale e Tecnologico A. Fossati M. Da Passano – Italia si 5 elevi de la  Instituto de Education Secundaria ,,Luis Seaoane,, – Spania.

Ca o replică a consumerismului, copiii au creat materiale despre ,,slow food,, și ,,slow turism,,, acestea fiind alternative pentru un viitor bazat pe respect față de autenticitate și valori universale. Le-am oferit încredere și ne-au răsplătit cu produse finale care ne fac mândri, care ne arată că au înțeles esența lucrurilor și știu să o transmită mai departe.  Totodată, vizitarea mai multor obiective de patrimoniu din regiunea La Spezia le-a oferit posibilitatea elevilor să înteleagă și mai bine care este impactul lor asupra activităților profesionale pe care le vor avea. Ei și-au conturat o nouă viziune asupra rolului pe care îl au în păstrarea patrimoniului, ca simbol al autenticității unui popor, ce se impune a fi cunoscut și de viitoarele generații.

,,În calitate de profesori avem o responsabilitate mare pentru că elevii noștri sunt oglinda noastră, a familiilor din care provin, a societății. Iar proiectele pe care le desfășurăm vrem să se reflecte într-un viitor în care să fim mai mult, mai autentici, mai prezenți în ceea ce ni se întâmplă. Este o provocare pentru toți să facem față realității într-o lume în care valorile universale – bine, adevăr, frumos – sunt adesea confundate cu kitschul, profitul, materialul.  Dar lucrurile se pot întâmpla și altfel. Proiectele și activitățile pe care le-am realizat până acum ne-au confirmat acest lucru. Urmărim să să evidențiem că economia bazată pe etică, responsabilitate și autenticitate poate crea un viitor în care oamenii pun accentul pe calitate și nu pe cantitate,,  – Diana – Mihaela Stancu –  coordonator Erasmus la Colegiul Economic ,,Regele Mihai I, Buzău.

Elevii buzoieni Argăseală Teodor, Calotă Rareș, Cristea Maria, Dedu Elena, Dobre Ciprian, Ioniță Mihai, Iamandei Robert, Mînzală Andreea, Moraru Ștefania, Neagu Denisa, Silea Sidonia, Simion Denisa au fost însoțiți în această  primă mobilitate, din cel de-al doilea an de acreditare Erasmus, de profesorii Baciu  Alexandra-Alina, Budău  Vali-Mariuca și Costianu Irina – Ionela.