Fabricarea bateriilor electrice, o problemă gravă de poluare

Ne bucurăm că trecem pe motoare electrice care nu poluează, dar ne îngrijorăm că fabricarea bateriilor electrice produce mai multă poluare decât motoarele pe benzină și motorină. Așa să fie oare? Se pare că unii politicieni s-au informat și au tras un semnal de alarmă.
Europarlamentarul Claudia Țapardel, membru al Comisiei pentru Transporturi și Turism din Parlamentul European, a depus o întrebare scrisă prin care solicită Comisiei Europene să prezinte un plan de acțiune care să aibă în vedere efectelor secundare ale producerii bateriilor electrice.

Afirmațiile eurodeputatul român vin în contextul în care, la data de 17 mai, Comisia Europeană a dat publicității detaliile legate de cel de-al treilea Pachet de Mobilitate, care are drept obiectiv transformarea Uniunii Europene într-un lider mondial în domeniul inovării, digitalizării și decarbonizării.

”Una dintre cele mai ambițioase propuneri se referă la un amplu plan de acțiune în vederea producerii și dezvoltării bateriilor pentru autovehicule electrice în Europa. Având în vedere că majoritatea acestora sunt produse în Asia, iar în acest fel se dorește reducerea dependenței pieței europene față de cea asiatică, salut această inițiativă. Cu toate acestea, consider că propunerea Comisiei Europene ignoră consecințele negative ale producerii bateriilor asupra mediului înconjurător”, precizează reprezentantul României în Parlamentul European în cadrul unei postări pe pagina sa de Facebook.

Eurodeputatul român atrage atenția asupra faptul că ”fabricarea unei baterii pentru mașini electrice poate genera tot atâta dioxid de carbon, cât ar rezulta din conducerea unui autovehicul pe benzină timp de 8 ani de zile”.

”Practic, jumătate din aceste emisii rezultă din producerea materiilor prime, în timp ce cealaltă jumătate din fabricarea efectivă a bateriilor. În consecință, valoarea adăugata a autoturismelor electrice, și așa greu accesibile din punct de vedere financiar, este pusă sub semnul întrebării”, completează Țapardel.

Acest al treilea Pachet privind mobilitatea vine în continuarea noii Strategii privind politica industrială din septembrie 2017 și finalizează procesul inițiat cu Strategia 2016 privind mobilitatea cu emisii scăzute și pachetele anterioare „Europa în mișcare” din mai și noiembrie 2017. Toate aceste inițiative formează un singur set de politici coerente care abordează numeroase aspecte interconectate din sistemul nostru de mobilitate.

Be the first to comment

Leave a Reply