Autobuze noi, fabricate în România, pe străzile din Chișinău. La Buzău, second-hand, strânse cu fărașul de la centrele de colectare de fier vechi

O știre dată de http://www.digi24.ro mă pune serios pe gânduri și mă întreb, dacă mai este de stat în România. Se spune că vecinii noștri mai mici, frații noștri de peste Prut, și-au suspendat primarul și au cumpărat autobuze noi fabricate în România. Primarul Buzăului a cumpărat autobuze second-hand cu peste un milion de kilometri la bord, aduse la ștangă și ansamblate în curtea Tras-Buz S.A., cu puține șanse de a putea fi înmatriculate și înscrise în circulație.
Iată ce au făcut moldovenii :
Pe străzile din Chişinău au început să circule autobuze fabricate în România! Potrivit fotografiilor publicate de portalul moldovenesc Unimedia, pe vehiculele albe scrie „Produs în România”, în culorile tricolorului.
Potrivit portalului de peste Prut, autobuzele circulă pe un traseu care trece prin centrul capitalei moldovene. Municipalitatea, lăsată fără conducere după suspendarea din funcție a primarului Dorin Chirtoacă din cauza problemelor penale, nu a dat încă detalii despre câte asemenea vehicule sunt în circulaţie sau dacă este vorba doar de o probă.
Autobuzele sunt modelul City Bus Diamond, un produs al companiei Euro Bus Diamond. Este o companie nouă, care a început să producă în 2014, și are sediul în județul Ilfov, în comuna Ciorogârla. Potrivit descrierii de pe site-ul companiei, autobuzul City Bus Diamond este proiectat şi dezvoltat în cooperare cu Universitatea Politehnică din Bucureşti. „Cu o capacitate de transport impresionantă, confort sporit, siguranţă crescută şi design avangardist, stabileşte un standard unic pentru transportul urban de călători. Modelul City Bus Diamond, cu podea 100% coborâtă, echipat cu motor Mercedes-Benz Euro VI de ultima generaţie, oferă un succes garantat pe termen lung indiferent de exigenţele cumpărătorului. City Bus Diamond oferă soluţii practice pentru transportul urban de călători, un design armonios cu interior luminos şi primitor graţie suprafeţelor vitrate extinse, uşi spaţioase ce permit accesul rapid şi în siguranţă al călătorilor precum şi o rampă de acces dedicată persoanelor cu dizabilităţi sau mobilitate redusă”, se arată în descrierea de pe site.
Compania spune că poate produce 450 de autobuze pe an.

Be the first to comment

Leave a Reply