MCA, liderul pieţei de uşi de garaj, a încheiat anul 2014 cu afaceri de 7,5 milioane de euro

MCA Grup, cel mai mare producător de uşi de garaj secţionale şi rulouri exterioare din România, a încheiat anul 2014 cu afaceri de 7,5 milioane de euro, în uşoară scădere comparativ cu anul anterior, pe o piaţă care s-a menţinut la un nivel constant.

În linie cu previziunile companiei, 30% din producţie s-a îndreptat către export, cifra de afaceri obţinută din livrări externe crescând cu 15% faţă de 2013.

Sub brandul MCA au fost comercializate anul trecut 4.500 de uşi secţionale, dintre care 1.500 de unităţi au fost livrate în afara graniţelor, în opt state. Cele mai mari volume au mers către Franţa, Belgia, Italia şi Bulgaria. Piaţa locală s-a menţinut la un nivel constant anul trecut faţă de anul anterior, la aproximativ 14.500 de uşi secţionale, clienţii orientându-se spre produse low cost.

Potrivit unei analize a MCA Grup, românii au cumpărat preponderent în 2014, ca şi în anii anteriori, uşi de garaj în culori standard, albe sau maro, modele mai economice. Aproximativ 45% dintre uşile MCA instalate în ţară au fost albe sau maro, urmate în proporţie de până la 10% de argintiu, stejar auriu, nuc, dar şi gri antracit.

 

Piaţa de uşi secţionale va creşte cu 5% în 2015

 

(Ciprian Oprea, directorul general al MCA)

Pentru anul în curs, compania estimează un avans al pieţei de uşi secţionale de 5%-10%, prognoză fundamentată pe corelaţia cu evoluţia economică a ţării şi a unor indicatori relevanţi din sectorul de construcţii.

„Ne aşteptăm pentru acest an la o evoluţie bună pe zona rezidenţială a pieţei uşilor de garaj, luând în calcul doi indicatori. Unul este scăderea nesemnificativă, cu doar 0,3% în 2014, a numărului de autorizaţii de construire eliberate, respectiv 37.672. Practic, faţă de anul anterior s-a păstrat aproximativ acelaşi nivel, ceea ce ne face să credem că piaţa va rămâne cel puţin constantă. Achiziţia uşilor secţionale pentru închiderea garajelor vine la finalul ciclului de construcţie a caselor, astfel că ne bazăm previziunile pe anul în curs pe numărul de autorizaţii eliberate în anul anterior. Cel de-al doilea indicator luat în calcul este legat de trendul de creştere a numărului de case şi vile construite în defavoarea blocurilor de apartamente, mai exact ponderea caselor noi cu cel mult două etaje în numărul total de locuinţe livrate pe piaţa locală, în creştere în 2013 la 82%, un maxim al ultimilor şase ani  (n.r.: date oficiale INS). Şansele să fie construite şi mai multe garaje sunt astfel în creştere”, a declarat Ciprian Oprea, directorul general al MCA.

 

Grupul de firme MCA mai comercializează rulouri exterioare, copertine şi pergole, grilaje metalice, garduri şi porţi de aluminiu şi automatizări pentru porţi.

Pe segmentul de rulouri exterioare, au fost fabricate sub brandul MCA 9.800 de unităţi destinate umbririi şi protecţiei ferestrelor şi aproape 500 de uşi tip rulou.

Consultanţă gratuită pentru clienţi în showroom de specialitate, o oglindă a calităţii

În 2014, compania a continuat strategia de extindere a spaţiilor de prezentare a produselor,  cu inaugurarea showroomului de uşi de garaj de la Iaşi, cel mai mare din zona Moldovei. Cu un an în urmă, povestea extinderii începea cu lansarea showroomului de la Timişoara, cel mai extins spaţiu pe acest segment de activitate la nivel naţional.

„Ne-am dorit să venim în sprijinul clienţilor, să le oferim posibilitatea de a alege în cunoştinţă de cauză, să testeze, să se informeze, să compare şi să decidă corect. Este o piaţă imatură, cu o competiţie acerbă pe preţ. Însă noi ne situăm într-o altă zonă, fabricăm produse de calitate superioară, care funcţionează optim timp îndelungat, vorbim de zeci de ani, şi la noi în showroom clientul se poate convinge de nivelul calităţii produselor. Noi oferim un pachet complet de servicii, care se transpune într-o experienţă pe termen lung bazată pe profesionalism, pentru că oferim servicii asociate, de la consultanță de specialitate – avem în spate o echipă binepregătită în cărei dezvoltare am investit şi investim constant – și asigurăm la service și mentenanţă pe termen lung”,explică Ciprian Oprea.

MCA este cel mai vândut brand autohton de uşi de secţionale,fiind controlat de societatea MILCA SRL. Producătorul român cu o experienţă de 17 ani are la Jilava, lângă Bucureşti, cea mai mare fabrică de profil din Europa de Sud-Est şi asigură livrări oriunde în ţară. De asemenea, MCA exportă în Belgia, Franţa, Italia, Austria, Germania, Serbia, Bulgaria şi Republica Moldova.

Arabela Boboc

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply