“Punem Preț pe Plastic”, o campanie frumoasă care s-a încheiat prea repede

Campania Plata cu PET-ul din Carrefour Buzău s-a încheiat pe 17 noiembrie, după 10 zile în care locuitorii orașului Buzău au adus PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. 36.000 de PET-uri au fost colectate timp de 10 zile în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali.

Plata cu PET-ul face parte din programul de economie circulară “Punem Preț pe Plastic”, inițiat de Carrefour România, cu scopul reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În Buzău proiectul a fost implementat ca parte din strategia de economie circulară, ce stă la baza programului Buzău Circular”, ne comunică organizatorii.

Trist este faptul că această campanie s-a încheiat, numai că buzoienii mai pot fi văzuți și astăzi cu sacoșele de PET-uri care le sunt refuzate la raft. Caută să scape de ele în alte moduri, mai puțin profitabile și le aruncă în coșurile de gunoi din fața Centrului Comercial.

Putem avea un astfel de program care să se desfășoare permanent sau ne atingem obiectivele doar prin campanii de moment?