Circulaţia în Parcul Crâng închisă ilegal

Prefectura Buzău nu va emite aviz de legalitate pentru hotărârea de Consiliu Local prin care se interzice accesul autoturismelor în Parcul Crâng. Şi asta pentru că trei din cei patru investitori din Crâng au acţionat în judecată Primăria Buzău cerând suspendarea actului administrativ. Până la judecarea cauzei primarul Buzăului, Constantin Toma, într-un exces de zel nejustificat, a închis circulaţia autoturismelor, chiar şi celor de aprovizionare şi a trasat două dungi cu vopsea pe asfalt fălindu-se apoi că a construit piste de biciclete. Cum era de aşteptat nimeni nu s-a îngrămădit să-şi petreacă timpul liber cu bicicleta în Crâng, pentru că nici traseul şi nici obiectivele nu sunt interesante pentru tineri. Traseul constă în intrarea pe poarta Crângului şi ieşirea prin dreptul patinoarului, pe lângă cimitir, cu finalitate în aceeaşi poartă a Crângului, pe o pistă desenată pe trotuar. O inepţie proiectată de un om care a pierdut de mult simţul realităţii şi care îşi trăieşte cea mai mare parte a timpului în localitatea Ţinteşti unde lucrează pământul. Despre viaţa la oraş, despre tineri şi parcuri, primarul Buzăului aude doar de la cei care vor să-şi tragă partea leului în investiţii mici, fără licitaţie. O dungă trasă pe asfalt costă câteva sute de mii de euro şi dacă o împarţi la două comenzi scapi de licitaţie. Se pare că primarului îi plac astfel de aventuri şi pentru acest proiect a băgat în faliment patru societăţi comerciale ce reprezentau santinelele şi punctul de atracţie din Parcul Crâng. A desfiinţat o staţie de taxi foarte utilă pentru buzoieni şi a înghesuit-o în parcarea Pieţei Crâng provocând un blocaj total.

Un navetist chemat să facă ordine la oraş
Distrugerea afacerilor din Parcul Crâng se pare că este interesul primarului prin adoptarea acestei hotarâri controversate, pentru că orice om normal aflat în fruntea unei comunităţi locale este interesat în primul rând de armonie şi pace socială şi în acelaşi timp ca investitorii să fie interesaţi în susţinerea comunităţii. Spuneam de investitorii din Crâng că sunt ca şi santinele la punctele de atracţie pentru buzoieni. Niciun copil nu merge în parc dacă nu este stimulat cu un suc, o prăjitură sau o îngheţată în sezonul de vară. Nimeni nu pleacă la plimbare în aer liber fără un stimul, fie el copil, tânăr sau bătrân, iar epoca omului singur în mijlocul naturii a apus de mult. Referitor la partea de poluare pe care o aduce primarul în evidenţă atât de preocupat de binele comunităţii în care domnia sa nu prea trăieşte fiind doar un simplu navetist, ne surprinde de departe fumul gros emanat de autobuzele aduse din parcul de vechituri din ţări străine cu care primarul vrea să dezvolte transportul local. În timp ce la Focşani, Timişoara şi Cluj primarii cumpără autobuze electrice cu bani europeni, la Buzău primarul Toma a cumpărat cele mai poluante autobuze. Poluarea masivă făcută cu aceste fabrici de fum a scos din funcţiune aparatele de monitorizare a aerului montate la Agenţia de Protecţie a Mediului Buzău, pentru că specialiştii de aici erau nevoiţi să ia măsurile ce se cuvin. Mai mult, defrişările masive a arborilor din centrul oraşului şi înlocuirea acestora cu tufe japoneze a făcut un deserviciu major comunităţii aducând prejudicii majore cetăţenilor. Aceste măsuri aberante au transformat Buzăul într-un oraş ocupat de o forţă ostilă cetăţenilor, de un om de la ţară neadaptat la oraş, cu scopul vădit de a perturba actvitatea zilnică a cetăţenilor, viaţa şi bunăstarea acestora. La nivelul Prefecturii Buzău astfel de manifestări nu sunt tolerate, iar încălcarea legii nu este permisă, chiar şi unui primar abuziv, susţinut fără rezerve de un politician cu mari probleme de credibilitate.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*