Bilka Steel a ajuns la afaceri de 100 de milioane de lei investind în criză

 
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU
Numai anul acesta compania a investit 2,5 milioane de euro

 

Braşoveanul Horaţiu Ţepeş este proprietarul celei mai mari companii româneşti din domeniul producţiei şi distribuţiei de ţiglă metalică. Bilka Steel, businessul pe care tânărul milionar l-a construit de la zero, a înregistrat, anul trecut, afaceri de peste 100 de milioane de lei.
Povestea businessului său îşi are punctul de plecare în anul 2004, în Braşov. Încă pe băncile şcolii, Ţepeş decide că a venit momentul să se angajeze. Îşi găseşte un loc de muncă la o companie slovacă şi începe să lucreze. Învaţă repede tot ce se poate despre acoperişuri, realizează că piaţa românească este la început şi observă multe nişe neexploatate. Aşa că obţine permisiunea patronului slovac să-şi deschidă la Făgăraş o firmă care să se ocupe de distribuţie. Cu toate că devine antreprenor, îşi păstrează jobul. Asta până în 2007, când Rova, compania la care lucra, este preluată de către Lindab. Renunţă să mai muncească pentru alţii şi se concentrează pe businessul propriu. Deja se ocupa de montaj şi de distribuţie, aşa că venise momentul următorului pas: importul. Iar schimbarea de strategie s-a văzut imediat.
„Plecând de la o cifră de afaceri de aproximativ 500.000 de euro, în 2007, am ajuns, în 2008, să ating cinci milioane de euro“, îşi aminteşte Ţepeş.
 
Dezvoltarea ca strategie de criză
Criza a făcut ravagii pe piaţa românească a construcţiilor. Mulţi şi-au restrâns afacerile, mulţi au dat faliment. Nu însă şi Horaţiu Ţepeş, care a realizat că investiţiile pot fi cel mai bun răspuns la criză. Prin urmare, a hotărât să treacă la un alt nivel şi a început producţia. „Ne-a ajutat profitul făcut în anul 2008 şi în prima linie de producţie am investit aproximativ 250.000 de euro. Aveam nevoie şi de alte utilaje mici, aşa că investiţia totală s-a ridicat la 400.000 de euro“, explică omul de afaceri. Din momentul acestei investiţii, compania a început să urce, an de an, în topul producătorilor de acoperişuri metalice. „În 2011, creşterea cifrei de afaceri a fost fulminantă şi am ajuns la 11 milioane de euro, iar în 2012, am încheiat cu 16,6 milioane de euro şi am constatat că suntem lideri de piaţă în producţia de acoperişuri“, se mândreşte Ţepeş. Cu toate acestea, 2013 a fost cel mai bun an pentru companie. Bilka Steel a înregistrat o cifră de afaceri de 23,5 de milioane de euro, vânzările totale s-au ridicat la 3,2 milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică, iar cota de piaţă a ajuns la 21 de procente. Profitul net înregistrat de companie la sfârşitul anului a fost de aproape 1,3 de milioane de euro.

 
O afacere acoperită cu investiţii
Cu toate că este lider de piaţă, braşoveanul îşi doreşte mai mult. Aşa că, pe lângă creştera cotei pe piaţa internă, începe să fie interesat şi de exporturi. Prin urmare, şi-a propus să-şi suplimenteze producţia. Iar asta se face doar cu investiţii. 
„La începutul anului am demarat un plan investiţional cu finalizare în 2016 care se ridică la aproximativ cinci milioane de euro. Până în prezent, am investit 2,5 milioane de euro“, îşi explică Ţepeş strategia. Cu o parte din această sumă a achiziţionat şi a renovat platforma Romlag Braşov, care se întinde pe o suprafaţă de 27.000 mp, iar restul s-a îndreptat către achiziţia de noi utilaje. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*